Wszyscy operatorzy prześcigają się z przedstawianiem coraz do lepszych ofert i promocji. Bardzo łatwo jest się w tym wszystkim pogubić i trafić na niekorzystną dla nas umowę. Czasem również dostajemy telefony z propozycją przedłużenia umowy. Kuszeni jesteśmy nowym telefonem albo różnymi bonusami.

Czy to działa również w drugą stronę? Czy my, jako klienci możemy negocjować lepszą umowę i korzystniejsze warunki? Jeśli tak, to jak negocjować z siecią komórkową? O czym pamiętać? I co jeszcze warto wiedzieć na ten temat? Na wszystkie te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z naszym artykułem.

Czy warto negocjować z operatorem sieci komórkowej?

Na początek warto zaznaczyć, że z operatorem sieci komórkowej jak najbardziej możemy negocjować. Nic nie stoi na przeszkodzie i można próbować. Jednak czy warto? Chodzi tutaj oczywiście o lepszą umowę i korzystniejsze warunki. Wielu ekspertów jest zdania, że nie należy negocjować wcale. Jedynym wyjątkiem od tego zalecenia są przedsiębiorstwa, które zamawiają przynajmniej kilka kart SIM czy inne usługi. Wówczas operatorzy sieci komórkowych nieraz są skłonni podejść do klienta bardziej indywidualnie.

Kobieca dłoń trzymająca biały telefon komórkowy w dłoni z wyświetlonym pulpitem na tle białego laptopa
Źródło: Pexels

Klienci indywidualni jednak, według ekspertów, nie mają zwykle żadnych szans. Jedyne, czego mogą się oni uchwycić, to zakup większej ilości usług. Być może wówczas dostaną oni jakiś rodzaj zniżki czy rabatu. Jednak warto pamiętać wówczas, że w takim przypadku, możemy stać się niejako ofiarą operatora. Będzie on bowiem starał się „wcisnąć nam” jeszcze więcej usług czy produktów. Takich, które zupełnie nie są nam potrzebne. Jednak ze względu na jakąś obniżkę ceny zdecydujemy się na nie.

Jaki argument podać?

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, próba negocjacji oczywiście jest jak najbardziej możliwa. Musimy jednak pamiętać o bardzo prawdopodobnych negatywnych skutkach. Specjaliści mówią, że jeśli już zdecydujemy się na rozmowy, to warto pamiętać przede wszystkim o jednym. Warto dokładnie prześledzić oferty konkurencji. Jeśli okaże się, że u danego konkurenta jest taniej, to mamy już pierwszy poważny argument. Oczywiście nie oznacza on od razu, że operator zgodzi się obniżyć cenę.

Jak nie negocjować z operatorem sieci komórkowej?

Niekiedy kupowanie telefonów od operatorów komórkowych może być mniej korzystne od kupna telefonu w sklepie. Na pierwszy rzut oka niższa cena telefonu, tak naprawdę jest wyższa, ale ukryta w abonamencie. Jeszcze innym sposobem pewnego rodzaju „oszustw”, jakie stosują operatorzy jest sprzedaż starych modeli za stosunkowo wysoką cenę. Niewielu z klientów przecież zna się na najnowszych modelach.

Jeśli chcemy spokojnie porównać sobie wszystkie oferty czy modele telefonów, to nie należy robić tego w salonie czy przez telefon. Róbmy to w domu, aby nie być osaczonym przez sprzedawców. W takim wypadku nie mamy możliwości rzetelnego przejrzenia ofert czy modeli i wyboru najlepszej da nas opcji.

Jeszcze innym powodem do tego, aby nie przeprowadzać negocjacji, są zniżki za zakup usługi czy produktu online. Sieć przecież płaci osobie, która prowadzi z nami negocjacje. Przy zakupie abonamentu w ten sposób, niemal zawsze możemy liczyć na jakiś rabat, na przykład w wysokości 5 złotych. W takim przypadku operator w sposób paradoksalny wypłaca klientowi nagrodę na niepodejmowanie żadnych negocjacji.

Jak negocjować z siecią komórkową?

Jeśli ostatecznie zdecydujemy się na negocjację z operatorem, to powinniśmy wiedzieć, jak te negocjacje przeprowadzać. Jak więc rozmawiać efektywnie?

  • Odpowiednio się przygotuj. Przede wszystkim warto wiedzieć, czego się chce. Przecież nie wszystko, co oferuje dany abonament jest nam potrzebne. Zastanówmy się jaki dokładnie model telefonu chcemy. Czy jest nam niezbędne aż tyle Internetu? Warto wiec wiedzieć dokładnie czego sami oczekujemy. Wówczas poprowadzimy rozmowę na właściwe tory.
  • Poczekaj do końca umowy. To kolejna ważna zasada. Jeśli korzystasz już z jakiegoś abonamentu, to z negocjacjami poczekajmy do końca umowy. Wówczas umowa automatycznie przedłuży się na czas nieokreślony na tych samych zasadach. Z umowy będzie można wycofać się w każdej chwili i wtedy to operator stanie pod presją, że klient ucieknie do konkurencji. Wtedy być może zaproponuje nam korzystniejsze warunki.
  • Poznaj oferty konkurencji. Oczywiście pewnie nie ma idealnego operatora komórkowego. Warto jednak przejrzeć oferty innych firm. Gdy natrafimy na lepsze warunki u kogoś innego, to wspomnijmy o tym naszemu operatorowi. Być może będzie skłonny zaproponować nam to samo? Zawsze warto spróbować.
Mężczyzna w białej koszuli oparty o parapet i patrzący na ekran telefonu komórkowego
Źródło: Pexels
  • Kumuluj zniżki. Możliwe jest kumulowanie różnych usług u jednego operatora. Gdy w domu jest kilka telefonów komórkowych to czasem dobrą opcją przeniesienie ich do jednego operatora. Wówczas kwota jednostkowa powinna być znacznie korzystniejsza. Warto wiedzieć, że nie jest to związane jest to związane jedynie z telefonami. Przecież operatory oferują również inne usługi, jak telewizję czy internet przenośny. To wszystko również można połączyć z jednym operatorem i obniżać koszty.

1 Comment

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.